אלקין נגד בנט: "לא חושב שזה הזמן לדבר על זה"

    אסתי פלד No Comments on אלקין נגד בנט: "לא חושב שזה הזמן לדבר על זה"

    שר השיכון לשעבר ח"כ זאב אלקין לגדסי ב"מהדורה המרכזית": "בנט עשה את השיקול שלו, אני מעדיף לא לדבר על זה, השחקנים עדיין בשטח, והמלחמה לא הסתיימה" | על הרפורמה המשפטית אמר: "לא מגיעים להסכמות ומנהלים מו"מ מול מצלמות ועדת החוקה. מו"מ אמיתי מתנהל בחדרים סגורים" | הריאיון המלא

    11:21
    02.05.24
    אבי רבינא ואיתי גדסי No Comments on "צימאון גדול": מנהל ארגון הקירוב מספר על תופעה מרגשת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר השיכון לשעבר ח"כ זאב אלקין העניק ריאיון נרחב לאיתי גדסי ב"מהדורה המרכזית" והתייחס לנושאים העיקריים של סדר היום. המוכנות לרעידת אדמה בישראל, הרפורמה המשפטית, וממשלת הימין. בסיום התייחס גם לפגישה של בנט עם פוטין בעיצומה של השבת אי שם בתחילת המלחמה.

    תחילה פתח אלקין בהתייחסות למוכנות לרעידת אדמה בישראל: "התחדשות עירונית נועדה בשביל הדברים האלו. חשוב שיהיה גם במרכז התחדשות כי רעידת אדמה תשפיע גם שם, אבל לא יכול להיות שזה יהיה רק במרכז. הבאנו תקציב של 200 מיליון שקל לערי פריפריה. נבחרו 4 ערים על פי פרמטרים מסוימים של ביטחון וסיכון".

    "מלבד זאת רצינו לחוקק תמריצים של הטבות מס במרכז לחברות שיפעלו גם בפריפריה. הבחירות הגיעו וזה נתקע. מקווה שהשר הנוכחי ימשיך את זה" הוסיף אלקין.

    "אני לא רואה שהממשלה הזו ימין על מלא" אמר. "אנחנו עשינו דברים יותר ימניים מהם. הם ביקשו לדחות את פינוי חאן אל אחמר. לפי הפרסומים, נתניהו הסכים לבקשת האמריקאים להאט את הבנייה בשטחים ופחות להרוס בנייה פלסטינית לא חוקית. חוץ מהפיתות של בן גביר אין לממשלה שום הישג ימני" עקץ אלקין. "זו ממשלה שיש בה פער ענק בין הדיבורים למעשים. אף אחד לא מפריע לממשלה לפנות את המבנה הענק הלא חוקי במזרח י-ם".

    "סמוטריץ קיבל אחריות על יהודה ושומרון. הוא היה זה שהגיש את התלונה מטעם רגבים. היום הוא בממשלה והנה היא ביקשה הארכה לביצוע הפינוי" הוסיף לתקוף.

    בעניין הרפורמה המשפטית אמר: "היא רעה. לא פותרים דבר עקום בדבר עקום אחר. צריך לתקן אבל לא לקלקל. הם עושים את זה בצורה דורסנית. לאחר שלוין הציג את הרפורמה גנץ הציע מיד לעשות את זה בהידברות. לא מגיעים להסכמות ומנהלים מו"מ מול מצלמות ועדת החוקה. מו"מ אמיתי מתנהל בחדרים סגורים. אין שום רצון מצידם לבוא ולהקשיב. הנשיא עבד על מתווה ולוין ענה מיד שהוא לא עוצר גם לא לדקה. לא ככה מדברים עם נשיא".

    אלקין שיבח את שר המשפטים היוצא: "כמעט 50 אחוז מהשופטים היום הם שמרניים. מי שתרם לזה זה גדעון סער. הוא גם מינה שופטת מזרחית".

    בריאיון עצמי שערך בנט, הוא סיפר על כך שהוציא מפוטין התחייבות שהוא לא יהרוג את זלנסקי. אלקין, שנכח בפגישה של בנט עם פוטין לפני כשנה כשהתחילה המלחמה בין רוסיה לאוקראינה אמר: "אני לא חושב שהגיע הזמן לדבר על מה שהיה בתוך החדר עם פוטין. בנט עשה את השיקול שלו, אני מעדיף לא לדבר על זה, השחקנים עדיין בשטח, והמלחמה לא הסתיימה".

    האזינו:



    0 תגובות